dimarts, 26 de febrer del 2019

La dona al món

Avui ens ha visitat na Marta del Fons Pitiús. Hem començat un taller sobre la dona al món. Ens ha demanat que preguntem als nostres güelos i regüelos, si de petits van poder anar a l'escola i quants germans tenien. També ens ha demanat que ens fixem en els anuncis i en les botigues si fan diferències de productes, de colors...
Podeu deixar els comentaris i les vostres investigacions aquí. 
Escrit per OLIVER
Resultat d'imatges de diferències de genere




12 comentaris:

  1. Leire,investigacio:
    La meva avia Pili si va anar a l´escola i va tenir 3 germans en total eran 4, la seva mare si va anar i el seu pare tambe,el meu avi Carlos tambe va tenir 3 germans i en total eran 4 i va anar a l´escola, el seu pare si va anar a l´escola, pero la seva mare va anar poc.El meu avi Martin va anar poc a l´escola i en tenia 2 germans i en total eran 3 germans,la meva avia Tere va anar poc a l´escola, la seva mare no va anar pero el seu pare si.
    Quan vaig a les botigues de roba per exemple: H&M, Primark, Zara...
    M´he trobat diferencies de roba sobre home i dona, si es de nena es
    d´uns colors diferents com: rosa, blau claret, lila...
    Si es de nen son d´altres per exemple blau fosc, negre, gris...

    ResponElimina
  2. Andres,
    Els meus avis per part de la meva mare, Jose i Mari.El avi no va anar a l'escola, la meva avia si va anar a l'escola fins els 10 anys, per comenca a treballar al seus pares.
    Aquest cap de setmana he anat a la Sirena i me e encontrat que la roba dels nois estava separada de la roba de les noies

    ResponElimina
  3. Aitor:
    De mis abuelos maternos,mi abuelo si fue al colegio e hizo estudios superiores,mi abuela fue hasta los 10 porque empezó a trabajar pronto.
    De mis abuelos paternos,mi abuelo si estudio y mi abuela hasta los 9 años. En las jugueterias si hay sección de niñas y niños.
    En la tienda multiopticas si hay sección de hombre y de mujer.

    ResponElimina
  4. David:Mi abuela materna tiene 8 classes .Tenia 4 hermanos mas y mis bisabuelos no podian pagarle los estudios asi que mi abuela tuvo que abandonar los estudios y empezar a trabajar desde los 14 años en una fabrica de calcetines.

    Mi abuelo materno tiene las 8 classes obligatorias y despues 3 mas para calificarse como fontanero.
    Mis abuelos paternos tienen los dos el bachillerato.

    Cuando voy de compras , siempre veo que la ropa de niño esta separada de la de niña.



    ResponElimina
  5. La meva avia Mari Carmen va anar a l´escola pero no va anar a l´institut per que va comencar a trabajar al corte ingles un centre comercial per alludar als seus pares per que no tenien diner. tenia dos germans era la gran el seu germa va morir de petit , la seva mare tembe va anar a l´escola pero no va anar a l´institut per la guerra. tenia Tres germans era la mitjana de Quatre . El seu pare va anar a l´escola asta els sis anys per que tenia que alludar a la seva mare per que el seu pare va morir ni tampoc va anar a l´institut tenia Cinc germans era el petit de sis . El meu avi Candido va anar a l´escola i a l´institut li varan donar una beca per estudiar medicina pero no va poder per que no tenian diner tenia Quatre germans era el petit de Cinc . La seva mare no va anar a l´escola ni a l´institut per que no tenian diner es quedaba a casa cuidant als germans que eran moltisims . El seu pare va anar a l´escola i a l´institut tenia Dos germans era el petit de Tres. La meva avia Paqui va anar a l´escola i al institut tenia Tres germans era la mitjana de Quatre. La seva mare no va anar per que estavan en guerra i tenia que alludar als seus pares en una tenda, tenia moltisims germans. El seu pare va anar a l´escola pero no va anar a l´institut per que va comencar la guerra i tenia que anar a lluitar, tenia Nou germans era el petit. El meu avi Pedro va anar a l´escola no va poder anar a l´institut per que va tenir que posarse a treballar tenia sis germans era el segon . La seva mare Francisca va anar a l´escola i no va anar a l´institut per que tenia que alludar als seus pares. El seu pare va anar a l´escola pero no va anar a l´institut per que va tenir que posarse a traballar al camp tenia tres germans era el petit.
    Quan vaig anar al Primark vaig veure que no hi havia cosas per nens cuan vaig nar a la seccio de nens en tot posava nenes i era tot Rosa.
    A mi me parelleix que els anuncis estan clasificats per que hi ha molts d´anuncis que cuan son de bebes sempre surten nenes i tot es Rosa i cuan son de pistoles , cotxes, legos... surten nens i tot es Blau , Negre , Marro...

    ResponElimina
  6. Esther:Tots els meus avis van anar a l'escola.El meu güelo Pep tenia 5 germans i ell era el mitga de 6.La meva güela Lina tenia 3 germans i era la petita de 4.El meu güelo Toni tenia 6 germans i en total eran 7 i la meva güela Mari te 2 germans i en total son 3.

    Jo vaig vorer un anunci a la televisio que era de sobres de sopa i els nins li preguntaven a la mare que havia per sopar i era ella la que feia el sopar i despres en vaig vorer un anunci de verduras que el pare i els fills ja estaven a la taula i ella va fer el sopar i els hi va posar el plat damunt la taula.Tambe es veritat que a les tendas hi ha moltes distincions de colors i nen-nena.

    ResponElimina
  7. La meva güela de Formentera si va anar a’lescola pero no va poder anar al instituto perque no hi havia, el que volvía anar havia de anar a Eivissa. En canvi la seva mare, la meva besavia no va poder anar parque havia de traballar al camp,el mateix li va pasar a la meva güela de Malaga.


    Carla oliva❤️

    ResponElimina
  8. La meva àvia Gemma té 3 germans, en total són 4. Ella va poder anar a l’escola, l’institut i la universitat, per a ser profesora. La seva mare, la meva besàvia Mercè va tenir 4 germans, en total eren 5, ella va estudiar a acadèmies d’idiomes, taquigrafia i mecanografia, per a ser secretària. El seu pare, el meu besavi Salvadó va tenir 5 germans, en total eren 6, ell va anar poc a l’escola per la guerra, després va estudiar per a ser comptable.


    La meva güela Paquita té només 1 germà. Ella va anar a l’escola i l’institut, per a ser educadora infantil. La seva mare, la meva regüela Catalina tenia 3 germans, en total eren 4, i només va poder anar a l’escola. El meu regüelo Jaume tenia 7 germans, en total eren 8, i va poder anar molt poc a l’escola perquè tenia que treballar al camp.


    A les jugueteries he vist que la secció de nena és tot tipo barbie, pin i pon, princesses Disney,... de colors rosa, lila, blau claret i amb purpurines i brillos. En canvi, la secció de nen és tot tipo cotxes, motos i pilotes, de colors menys vistosos.


    Anna Roig Viñas

    ResponElimina
  9. La meva avia va anar a'lescola i a la universitat.
    La mava otra avia nomes va anar a´lescola per que hi havia que trevallar.La meva mare te 5 germans i tots van anar ala univesitat.

    ResponElimina
  10. Hola som na Noa. La meva iaia Mila va anar al cole fins els 19 anys, i el meu iaio Fermín va anar fins els 11 anys, i després va anar a treballar.
    La meva àvia Carmen va estudiar fins els 18, mentre que el meu avi Pepe va anar al cole fins els 14, moment en què va començar a treballar.

    ResponElimina
  11. Hola. Som nieves, mamà d'Oliver. Ell s'ha confós i ha enviat el seu comentari a l'entrada del dilluns

    ResponElimina
  12. ANA: el meu avi Juanito si va podre anar a la escola pero nomes fins els 14 anys, despres va tenir que treballar. Tenía 2 germanes. El meu reavi Juanito no va poder anar a l'escola i la meva reavia María va estudiar fins a l'institut.
    La meva avia toñi si va poder anar a l'escola fins els 13 anys i te 3 germans la meva reavia Antonia nomes li van ensenyar a llegir i escriura i el meu reavi Juan va anar a l'escola i l'institut .
    La meva mare te 4 germanes i el meu pare te 1 germa .
    Vaig anar a una jugeteria que es diu "toy planet" i vaig veure que lo de nena estava separat a lo de nene.

    ResponElimina